OPEL ADAM: ADAM & YOU

 

Er opent nu een nieuw venster met hierin een pagina van Opel Nederland.

Live in Amsterdam

Hij is anders dan iedere andere auto die we ooit gemaakt hebben. Want hij brengt personalisatie naar een hoger niveau. Elk detail van deze auto ligt in jouw handen. Jij vormt de auto precies zoals ‘ie het best bij jou past. En we willen graag dat jij een van de eersten bent die dit ervaart.

ADAM Concept Store. Vanaf 12 januari geopend!

Een winkel die even uniek is als ADAM. Waar je virtueel de onbeperkte mogelijkheden kunt uitproberen en eindeloos veel plezier kunt beleven. De winkel is zeven dagen per week geopend. We nodigen je van harte uit.

Vanaf maart in onze showrooms

Het aftellen kan beginnen: maart 2013 zal de nieuwe Opel ADAM verkrijgbaar zijn bij de Opel-dealers en zijn indrukwekkende verschijning maken op onze wegen. De chique, compacte stadsauto en personalisatiekampioen van Opel zal niet onopgemerkt blijven in onze steden, net als op de wereldpremière tijdens de autotentoonstelling van Parijs begin september. Daar zorgt zijn moderne, krachtige en kleurrijke verschijning voor, maar ook zijn vrijwel onbeperkte personalisatiepotentieel, dat elke ADAM zo goed als uniek maakt.

 

Funky Hatchback

Met de gloednieuwe ADAM betreedt Opel voor het eerst het groeiende lifestyle A-segment. De korte ADAM met robuuste achterzijde is bijna 3,70 meter lang en 1,72 meter breed (zonder buitenspiegels). Deze funky driedeurs hatchback is perfect voor de stad. Zijn rijdynamiek komt echter ook buiten de stad tot zijn recht dankzij het chassis en de stuurinrichting die focussen op rijplezier en wendbaarheid. In de passagiersruimte biedt de ADAM plaats aan vier personen; voorpassagiers vertoeven in een luxe sfeer met een ruimtegevoel dat ongebruikelijk is in kleine auto’s. Ook de cockpit van de ADAM kan gepersonaliseerd worden volgens de smaak van de eigenaar met een uitgebreide keuze aan kleuren, decoratieve elementen, stijlvolle hemelbekledingen en lichteffecten.

Bovendien biedt de Opel ADAM toptechnologie, zoals dat in de hogere segmenten verkrijgbaar is. Het nieuwe onboard infotainmentsysteem IntelliLink, dat de smartphone van de eigenaar in de auto integreert (Android en Apple iOS), verstrekt een voor compacte auto’s ongekende connectiviteit. Een nieuwe generatie van het parkeerhulpsysteem, dat de auto automatisch parkeert, de dodehoekwaarschuwing en het stuurbekrachtigingssysteem met “gevoelige” CITY-modus zijn al even geknipt voor de natuurlijke habitat van de ADAM, de stad.

ADAM biedt niet alleen meer persoonlijkheid dan zijn concurrenten: met een hoogstaande standaarduitrusting, biedt hij ook meer auto voor hetzelfde geld. De basisprijs van de ADAM met de 51 kW/70 pk krachtige 1,2-liter benzinemotor bedraagt 12.495 euro . Daarnaast zijn de eersteklas technologie en uitgebreide personalisatieopties ook betaalbaar. Het infotainmentsysteem IntelliLink is bijvoorbeeld verkrijgbaar voor maar 395 euro extra en de verlichte hemelbekleding met 64 leds die een sterrenhemel nabootsen, voor slechts 275 euro.

“De Opel ADAM beantwoordt de lifestyle van moderne jongeren en vult de straat met een geweldig gevoel van vrijheid. Hij is fun, kan zoals geen enkele andere auto gepersonaliseerd worden en combineert houding met uitstekende wendbaarheid. ADAM is echt dé auto voor alle moderne jonge bestuurders en jongeren,” zegt de plaatsvervangende voorzitter van de Raad van Bestuur van Opel, Dr. Thomas Sedran. “En aangezien ADAM die emotionele aantrekkingskracht combineert met de beste Duitse engineering en kwaliteit, zal hij een belangrijke rol spelen in onze Europese groeiplannen.”s

Productoffensief: ADAM, de nieuwkomer in het segment van compacte lifestyle-auto’s

ADAM komt op een sleutelmoment in het productoffensief van Opel. Sinds 2008 heeft Opel al zijn modellen volledig vernieuwd - vanaf het vlaggenschip Insignia - en nu betreedt of opent het merk nieuwe marktsegmenten: de Ampera (elektrische auto met Range Extender), de Mokka (compacte SUV), de ADAM (modieuze kleine auto) en binnenkort de Cascada (middelgrote cabriolet) maken allemaal deel uit van de derde golf binnen Opels ambitieuze groeiprogramma en breiden het gamma van Opel uit. Momenteel is Opel vooral haar aanwezigheid in de A- en B-segmenten aan het verstevigen, dat nu kan rekenen op de 3,70 meter lange ADAM, de 3,74 meter lange Agila, het 4,00 meter lange basismodel van de Corsa, de 4,28 meter lange, nieuwe Mokka en de 4,29 meter lange Meriva. Met de introductie van de modieuze ADAM rondt Opel ook haar aanbod in het A-segment af naast de vijfdeurs Agila. Terwijl de Agila overtuigt met zijn hoogstaande functionaliteit en praktische troeven, valt de ADAM op door zijn ongeëvenaarde personalisatiepotentieel, gespierde vormgeving en superieure technologie. ADAM neemt niet gewoon de klassieke formules over. Terwijl de belangrijkste concurrenten in het segment de retro-kant opgingen, is ADAM fris, vernieuwend en krachtig. “ADAM bewijst dat retro geen must is. Hij draagt kernwaarden als innovatie, verbeelding, personalisatie en kwaliteit hoog in het vaandel,” zegt Dr. Thomas Sedran. Om te beginnen wordt zijn modebewuste uiterlijk gecombineerd met vrijwel onbeperkte personalisatiemogelijkheden, om zich te onderscheiden van de concurrentie.

Bovendien introduceert ADAM kenmerken die normaal alleen in luxe modellen of voertuigen uit hogere klassen verkrijgbaar zijn, zoals de hoogstaande uitvoering van de cockpit en de toptechnologie die zijn veiligheid, comfort en funfactor verhogen. Tegelijkertijd houdt Opel de prijzen van de ADAM betaalbaar, met een standaarduitvoering van hoog niveau in alle versies. Opel verwacht dat bijna 80 procent van de ADAM-klanten particulieren zullen zijn, waarvan meer dan de helft klanten die nieuw zijn voor het merk. Maar ADAM wil ook een statement maken als zakelijk te rijden auto: naar verwachting zal 20 procent van de auto’s naar fleetbedrijven en de commerciële sector gaan.

In het algemeen zou de ADAM jonge klanten en mensen die jong van geest zijn moeten aantrekken, zowel mannen als vrouwen met een attitude: die willen dat hun auto een afspiegeling is van hun eigen persoonlijkheid. Die veel waarde hechten aan modebewustzijn en individualiteit. Die niet gewoon trends volgen, maar deze ook graag willen ‘setten’. “Met de ADAM spreekt Opel niet alleen trouwe klanten aan die een unieke, kleine stadsauto willen, maar wil het merk ook nieuwe klantengroepen overhalen, die zich tot nog toe niet met Opel identificeerden. Zij moeten de ADAM willen hebben omdat hij authentiek is en gewoonweg anders dan zijn mogelijke concurrenten. De klant moet de ADAM zien als een auto die perfect past bij zijn/haar karakter en/of levensstijl,” zegt Dr. Thomas Sedran. Volgens deskundigen zal het lifestyle-gerichte subsegment, waar de ADAM zijn plek komt veroveren, de komende jaren blijven groeien. Sinds 2000 is de verkoop van stijlvolle auto’s in het A-segment (ongeveer 3,70 meter lang) gestegen met ongeveer 30 procent en de verkoop van luxueuze auto’s in het B-segment (ongeveer 4,00 meter lang) met ruim 110 procent. In 2011 werden bijna 630.000 van deze trendy auto’s geregistreerd in Europa, tegenover 450.000 in 2008. Opel wil deze groeiende markt nu veroveren met de ADAM.

Er is een bijzonder grote vraag naar kleine auto’s in Italië, dat wellicht de grootste markt wordt voor de ADAM. Andere belangrijke markten voor de nieuwe, kleine lifestyle-auto van Opel zijn Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Nederland.

Made in Germany: van Eisenach naar de Europese wegen

De Opel ADAM kan medio november besteld worden en zal vanaf maart 2013 bij de Opel-dealers verkrijgbaar zijn. Een opmerkelijk feit is dat de ADAM niet alleen in Duitsland ontwikkeld werd – in het International Technical Development Center in Rüsselsheim – maar ook in Duitsland gefabriceerd zal worden. Opel is de enige autofabrikant die een dergelijke beslissing genomen heeft voor de productie van een kleine auto en de hoge efficiëntie van de fabriek in Eisenach maakt het allemaal mogelijk. Opel moderniseert voortdurend de installaties van Eisenach om te voldoen aan de meest recente kwaliteitsnormen. In totaal werd er 190 miljoen euro geïnvesteerd voor de productiestart van de ADAM, waarvan 120 miljoen naar de fabriek zelf ging. Er werden nieuwe gebouwen opgetrokken en nieuwe, ultramoderne productievoorzieningen geïnstalleerd. Dus zal binnenkort niet alleen de Corsa, maar ook de Opel ADAM van de band rollen in Eisenach – helemaal “Made in Germany”.

 

​Onze vestiging(en)

 
Meer info

Klanttevredenheid